شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

پژویان تاکید کرد:

زیر ساخت در زمینه قیمت گذاری با شورای رقابت هماهنگ باشد

لوگو زيرساخت

دوشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۵:۰۰


رئیس شورای رقابت درواکنش به برخورد شرکت ارتباطات زیر ساخت در خصوص واردات و فروش انحصاری پهنای باند، اعلام کرد:زیر ساخت در زمینه قیمت گذاری با شورای رقابت هماهنگ باشد.

 وایمکس نیوز- رئیس شورای رقابت درواکنش به برخورد شرکت ارتباطات زیر ساخت در خصوص واردات و فروش انحصاری پهنای باند، اعلام کرد: زیر ساخت  در زمینه قیمت گذاری با شورای رقابت هماهنگ باشد.
 جمشید پژویان در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه شرکت ارتباطات زیر ساخت در هر نوع قیمت گذاری باید هماهنگی های لازم را با شورای رقابت انجام دهد، اظهار داشت: در ابتدا لازم است این شرکت قیمت های پیشنهادی خود را ارائه دهد و پس از تایید و تصویب در شورای رقابت آن را اعمال کند.
وی با بیان اینکه این شرکت خود نمی تواند به تنهایی در قیمت گذاری ها تصمیم گیری کند، ادامه داد: تا کنون موارد مختلفی دراین زمینه که از سوی زیر ساخت انجام شده که توسط شورای رقابت مورد رسیدگی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه جزئیات دستورالعمل قیمت‌گذاری تعرفه های مخابراتی تا دو هفته آینده از سوی شورا اعلام می شود، اظهار داشت: در این راستا تعرفه اینترنت و سایر خدمات و سرویس های ارتباطی مورد بررسی قرار گرفته است.
 به گزارش وایمکس نیوز کارشناسان معتقدند که بالا بودن نرخ اینترنت در ایران سبب شده که این پروتکل ارتباطی پس از گذشت چند دهه از ورود به کشور نتواند جای خود را در سبد خانوار باز کند. با این حال شرکت های ارایه دهنده اینترنت گرانی نرخ پهنای باند را دلیل این مساله می دانند که از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت به آنها تحمیل می شود و شرکت ارتباطات زیرساخت نیز مدعی است که پهنای باند را با نرخ بالایی تهیه می کند و با افزودن دیگر پارامترهای هزینه در داخل کشور توزیع می کند. گفته می شود هر لینک STM1 که حدود 13 میلیون تومان توسط شرکت زیرساخت خریداری می شود به مرحله توزیع که می رسد بیش از 3 برابر قیمت دارد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو